Peter Alvmo, Business Developement Manager at SAP Customer Experience
Jonas Anger, Implema Senior CX Application Consultant

Customer Experience är ett av SAPs största satsningsområden någonsin. SAP C/4HANA är SAPs portfölj av lösningar inom detta område. Peter Alvmo berättar om vad den består av och hur SAPs vision är inom detta område.

SAP Sales Cloud och SAP Service Cloud är två av lösningarna inom SAP C/4HANA. Jonas Anger kommer berätta om vilka fördelar man får med ett CRM-system där du kan hantera både sälj- och serviceprocesser. Utöver att kund- och kontaktinformation kan delas mellan funktionerna, så finns även flera synergier att hämta hem i ett förbättrat samarbete mellan olika avdelningar inom ett bolag.

Jonas Anger kommer att berätta om Implemas kund Bona AB, som var tidigt ute med att använda SAP Service Cloud och har under det senaste året rullat ut SAP Sales Cloud i sina bolag runtom i Europa, där stora fördelar har realiserats inom de båda områdena. Servicepersonal kan med lätthet förmedla leads och information vidare till säljorganisationen och säljarna är utrustade med ett betydligt starkare underlag inför kundbesök.

Bona arbetar med att integrera flera kritiska processer i samma CRM-system, och använder sitt SAP ERP-system som motor och BI-systemet som informationskälla för rapporter.